OTAVA Leden 2007
OTAVA Leden 2007
Letošní teplá zima nepřeje zimním sportům, ale i vody v řekách bylo málo a tak by mě ani nenapadlo o nějaké přemýšlet. Až začátkem ledna zapršelo a v televizních zprávách
se objevily
záběry peřejí Labe ze Špindlerova Mlýna . Následující slunečný den s
15ti stupni tepla mě přiměl kouknout na stránky s vodními stavy a ejhle
- Otava měla
v Sušici. Celý den jsem si rval vlasy, ale rodinné povinnosti mi nedovolily v týdnu vyjet na vodu. Alespoň jsem na internetu přidal do vodáckého fóra příspěvek, že nám letos utekla první voda.To probudilo ze zimního spánku dalšího (pražského) vodáka, který hned začal plánovat sjezd Otavy z Čeňkárny se svou partou v sobotu.
Tuto
akci jsem si nemohl nechat ujít a tak jsem i já začal obvolávat své
známé a sestavovat posádku. Bohužel z tučného seznamu telefonních čísel
nás zbylo 5. Ostatní neměli čas nebo byli v práci. Přidal jsem výzvu na „raft.cz“, aby se přidali další, ale místo aby
se naše řady rozrostly, přišla ledová sprcha. Na mou výzvu přišla
reakce, že se do 15.3. Otava v úseku, který spadá do národního parku,
nesmí sjíždět. Riskovat pokutu se mi nechtělo a tak jsme změnili
nástupní místo na Rejštejnský most a plavidla z raftu a pálav na
otevřenky. V tuto chvíli sjezd zrušila pražská parta a i ta naše
zeštíhlela na tři vodáky. Voda už také klesla na
Celý úsek jsme ten den dali ještě jednou. Nebyl to sice takový adrenalin jako z Čeňkárny, ale co by vodák neudělal pro zkrácení zimního absťáku! Při přejezdu na druhou jízdu jsme na řece zahlédli osamělého kajakáře a vedle na silnici také Felicii, které se zajímavým způsobem podařilo jednou třetinou auta najet nahoru na svodidla.
Tuhle jízdu bych si určitě zopakoval, nejlépe za vyššího vodního stavu. Snad nám na jaře vyjde už i Čeňkárna .
Ve zkratce :
Začátek plavby Rejštejnský most – pohodlné parkování a naloďování.
Lodě otevřené obratné – časté náhony odebírají vodu – hledání ideální stopy v mělčinách.
Vodní stav téměř minimum, všude se najde průjezd, ale často drhne.
Překážky : ř.km 107,6 Ihned za mostem v zatáčce u skály válec (za tohoto stavu průjezdný).
ř.km 106,6 Jez Radešov v levé části spádová deska sjízdná při pravém okraji.
ř.km 103,3 Stupeň Annín sjízdný u pravého břehu.
ř.km 99,7 Zbytky jezu Dlouhá ves (pod mostem) jsme jeli náhonem vpravo.
ř.km 98,9 Jez Dlouhá ves nebyl sklopený – dal se skočit .
ř.km 95,4 Jez Páteček-Červené Dvorce sjízdný v levé půlce, vpravo válec.
Na tomto jezu ukončení plavby – pohodlné parkování, dále již městská část Sušice s častými jezy.
Délka sjížděného úseku
Pozor, popisovaný sjezd překážek se za jiného vodního stavu může značně změnit!